Jumaat, 25 Mac 2016

KENAPA PRODUK HANDMADE MAHAL???

Untuk Bakal Bakal Customer Produk Handmade
Saya nak perbetulkan tanggapan anda..Eh, kenapa harga produk Handmade ni sekian sekian...
Mahalnya???
Di sebalik harga, kos sampingan yg anda tak nampak patut di ambil kira..Kerahan tenaga dan masa.
Produk handmade ni ambik masa nak buat.
Faktor kenaikan harga minyak dan gst pun beri kesan kepada kami pengusaha produk handmade.. harga brg material naik kot.. frown emoticon
Alternatifnya,kena tukar dan cari supplier baru utk meminimumkan kos brg sebab harga jual tak naik.
Saya nak tegur , kalo nak minta diskaun..berpada pada lah .Tambah bila seller dh jual murah berbanding seller yg lain..untung ambik tak byk pun..
Kalo anda rasa macam mahal ,anda boleh cuba beli material dan prepare sendiri..dan waktu itu baru anda faham situasi seller produk handmade ..
Sy kongsikan ini based on pengalaman sy. Even, harga bunga telur sy jual antara yg murah dlm pasaran, saya bukan jenis buat kerja cincai2x.. Sapa yg pernah buat tempahan dgn saya akan tau hasil kerja saya macam mana.
Harap sangat anda semua yg support industri  produk handmade  memahaminya.


Yang benar,
Aneesanuraim

Tiada ulasan:

Catat Ulasan